Greenwheels

In een competitieve markt groeide de behoefte aan richting. Zowel in het merk als in het groeimodel.

Greenwheels wilde meer grip krijgen op commerciële kansen en tegelijkertijd de merkstrategie aanscherpen. Dat betekende niet alleen beter begrijpen waar de kansen lagen, maar ook het bouwen van een plan dat deze kansen structureel kon benutten.

Client
Greenwheels
Year
2025
Greenwheels, Greenwheels campagne
Challenge

Een heldere merk- en groeikoers creëren die intern wordt gedragen en extern werkt.

De uitdaging lag in het combineren van strategische richting met een praktische uitvoering. Per doelgroep maakten we een concreet groeiplan, ondersteund door een tactisch handboek dat helpt om meer klanten aan te trekken, vaker te laten rijden en meer diensten af te nemen. Daarnaast brachten we advies uit over de optimale inrichting van het marketingteam om deze plannen te realiseren.
Greenwheels, Greenwheels campagne
Goal

Meer richting, meer tempo, meer impact.

Door klantdata en gebruikspatronen te analyseren, hebben we de merkstrategie verfijnd en vertaald naar haalbare tactieken per segment. Het doel was helder: de positie van Greenwheels versterken door gericht te bouwen aan zowel merk als markt.
Result

Een merk en organisatie met meer focus en slagkracht.

Greenwheels heeft nu een merkstrategie die werkt in de praktijk, ondersteund door een duidelijke commerciële structuur. Er is meer samenhang in de organisatie, een sterker ritme in marketingactiviteiten en een groeiend aantal klanten en ritten. Het merk beweegt met meer richting én tempo in een concurrerende markt.

Crafting intricate brand narratives for lasting and meaningful impact.

Greenwheels, Greenwheels campagne

Crafting intricate brand narratives for lasting and meaningful impact.

De Telegraaf is weer terug: zichtbaar, herkenbaar en weer aanwezig in het straatbeeld.