De Telegraaf, MediaHuis
De Telegraaf is weer terug: zichtbaar, herkenbaar en weer aanwezig in het straatbeeld.
van startend beautymerk naar volwassen merkbeleving.
Het was tijd voor een beter verhaal dat past bij het huidige Nederland én aansluiting vindt bij nieuwe doelgroepen. Ook moest het bestaande lezerspubliek zich blijven herkennen en abonnee blijven. Vanuit die balans ontwikkelden we een positionering die de identiteit van De Telegraaf versterkt en opnieuw verankert in het dagelijks leven en nieuwe abonnees aantrekt en bestaande vasthoudt.
Wij brachten De Telegraaf terug in het publieke domein. Met een grootschalige campagne tijdens de sportzomer, vol met citymarketing en evenementen. Van OOH en social tot activaties met impact. Tegelijkertijd hebben we redactie, B2B en B2C dichter bij elkaar gebracht door het ontwikkelen van een campagne playbook. Zo ontstond er een gedeelde taal, ritme en focus waarmee het merk naar buiten toe eenduidig communiceert én intern efficiënter samenwerkt.
De Telegraaf heeft weer een stevige positie in het medialandschap. De campagnes verhoogden de zichtbaarheid, versterkten de merkidentiteit en verbeterden de onderlinge samenwerking. De opbrengst per gebruiker steeg, retentiecijfers gingen omhoog en het merk heeft opnieuw aansluiting gevonden bij een breed publiek, van stad tot provincie.