CheeseDog
Van concept naar merk, en van marketing naar schap
Nummer 1 Urban Surfmerk: één platform voor groei in stijl én schaal!
De CheeseDog is een product dat vragen oproept, nieuwsgierig maakt en opvalt. Dat vraagt om een positionering die overtuigt én een verhaal dat klopt. Samen met het team van Vergeer ontwikkelden we een heldere strategie, bouwden we aan een merk dat blijft hangen en zorgden we ervoor dat de lancering werd ondersteund door alle juiste middelen zowel visueel, inhoudelijk als commercieel.
De uitdaging lag in het bouwen van een merk en marketingfundament dat direct het verschil zou maken in de markt. De CheeseDog moest worden neergezet als volwaardig alternatief voor de klassieke hotdog, mét een verhaal dat de doelgroep overtuigt én verleidt. Tegelijk moest het Vergeer-team toegerust worden om dit ritme structureel vol te houden.
We ontwikkelden een onderscheidende merkpositionering en vertaalden die naar een go-to-marketstrategie voor B2B en B2C. Van visuele identiteit tot verkooppakketten, van communicatie tot digitale presence: alles werd ingericht om het product stevig in de markt te zetten. Met als resultaat een verhaal dat werkt in elk kanaal en voor iedere doelgroep.
De CheeseDog werd opgenomen in het assortiment van groothandels als Sligro, Hanos en Makro. De visuele en inhoudelijke merkfundamenten zorgen voor herkenbaarheid, houvast en herhaalbaarheid. Vergeer heeft nu een propositie die niet alleen onderscheidend is, maar ook schaalbaar. En dat zorgt voor groei in Nederland én daarbuiten.