De Telegraaf, MediaHuis

De Telegraaf is weer terug: zichtbaar, herkenbaar en weer aanwezig in het straatbeeld.

De Telegraaf moet opnieuw relevantie en zichtbaarheid claimen. De uitdaging: de positie als toonaangevende krant herbevestigen in een medialandschap dat snel verandert en weer relevantie vinden in de haarvaten van Nederland.

Client
De Telegraaf, MediaHuis
Year
2024
telegraaf, mediahuis
Challenge

Het merk weer voelbaar maken in de samenleving en intern meer eenheid creëren.

Het was tijd voor een beter verhaal dat past bij het huidige Nederland én aansluiting vindt bij nieuwe doelgroepen. Ook moest het bestaande lezerspubliek zich blijven herkennen en abonnee blijven. Vanuit die balans ontwikkelden we een positionering die de identiteit van De Telegraaf versterkt en opnieuw verankert in het dagelijks leven en nieuwe abonnees aantrekt en bestaande vasthoudt.

Wij brachten De Telegraaf terug in het publieke domein. Met een grootschalige campagne tijdens de sportzomer, vol met citymarketing en evenementen. Van OOH en social tot activaties met impact. Tegelijkertijd hebben we redactie, B2B en B2C dichter bij elkaar gebracht door het ontwikkelen van een campagne playbook. Zo ontstond er een gedeelde taal, ritme en focus waarmee het merk naar buiten toe eenduidig communiceert én intern efficiënter samenwerkt.

telegraaf, mediahuis
Goal

Een merk dat weer gezien én gevoeld wordt.

We wilden De Telegraaf niet alleen zichtbaarder maken, maar ook relevanter voor nieuwe doelgroepen. Dat betekende aanwezig zijn in het straatbeeld, herkenbaar blijven voor bestaande lezers, én aansluiting vinden bij jongere generaties. Daarbij was het doel om een duurzaam marketingritme te creëren waarmee alle afdelingen hun werk kunnen versterken.
Result

Meer zichtbaarheid, sterkere merkvoorkeur en commerciële impact.

De Telegraaf heeft weer een stevige positie in het medialandschap. De campagnes verhoogden de zichtbaarheid, versterkten de merkidentiteit en verbeterden de onderlinge samenwerking. De opbrengst per gebruiker steeg, retentiecijfers gingen omhoog en het merk heeft opnieuw aansluiting gevonden bij een breed publiek, van stad tot provincie.

telegraaf, mediahuis
telegraaf, mediahuis
Next project
Put Your HeadFirst: van disruptief idee naar bewezen marktfit in Europa.